پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228886
توضيحات جهرمي درباره مصوبه جديد اينترنت/ رسيدگي به شکايت کاربران
تاریخ انتشار : 1396/09/25 10:29:48
نمایش : 1472
در پي درج سوالاتي از سوي کاربران اينترنت در شبکه اجتماعي اينستاگرام، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به شفاف سازي درخصوص مصوبه جديد اينترنت پرداخت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدجواد آذري جهرمي در شبکه اجتماعي اينستاگرام با اشاره به سوالاتي که برخي کاربران در بخش نظرات صفحه شخصي وي مطرح کردند، به پاسخگويي دراين باره پرداخت و گفت: مگابيت بر ثانيه واحد سرعت و مگابايت واحد حجم است. يک بايت معادل هشت بيت است. در نرم افزارهاي دانلودر، در بعضي اوقات سرعت بر حسب بايت نوشته مي‌شود. برخي دوستان تصور مي‌کنند که شرکت ارائه دهنده سرويس نسبت يک به هشت را اعمال کرده که اين تصور درست نيست. شرکتها موظفند سرعت خريداري شده را به صورت تضمين شده به مشترک تحويل دهند.

وي ادامه داد: دسته‌اي از مشترکان نياز به سرعت بالا دارند در حالي که حجم مصرفي آنها بالا نيست. براي اين دسته از مشترکان هر چند امکان استفاده از سرويسهاي موبايل وجود دارد اما شرکتهاي ارائه کننده خدمات ثابت براي حفظ اين مشترکان، ارائه بسته‌هاي رقابتي براي اين گروه را آغاز کرده اند. راهکارهايي چون بسته ازدياد سرعت و غيره.

جهرمي تاکيد کرد: در سابق، مشترک در ابتداي ماه، مبلغي براي تمديد سرويس به شرکت ارائه کننده سرويس پرداخت مي‌کرد و سپس به تدريج در طول ماه با خريد حجم اضافه مبالغ ديگري را به سرويس دهنده پرداخت مي‌کرد. براي اين موضوع نيز شرکتها در فرآيند رقابتي به دنبال شيوه هايي براي پرداخت تدريجي به منظور ايجاد تسهيلات براي مشترکان خود هستند.

وزير ارتباطات افزود: برخي نيز از اينکه سرعت خريداري شده با آنچه تحويل شده همخواني ندارد، گلايه کرده‌اند. طبيعتا در صورت عدم رفع مشکل پس از تماس با شرکتها، مراتب را از طريق سامانه ۱۹۵ پيگيري کنند تا به شکايت آنها رسيدگي شود.

وي گفت: مصوبه اعلام کرده که در شمارش سقف مصرف منصفانه، ترافيک داخلي بايد نصف بين الملل محاسبه شود. برخي شرکتها به منظور اهداف تبليغاتي و نشان دادن سقف بالاتر مصرف منصفانه، عدد مصرف منصفانه را بر مصرف داخلي تنظيم کرده و اعلام کردند اينترنت دو برابر ترافيک داخلي شمارش خواهد شد. اين موضوع اينگونه القا کرده که اينترنت گران شده است.

جهرمي توضيح داد: به دليل هزينه تمام شده کمتر براي ترافيک داخلي، در هزينه اخذ شده از مشترک نيز اين ضريب لحاظ شده و همزمان تعرفه اينترنت نيز با کاهش قيمت همراه بوده است.

وزير ارتباطات خاطرنشان کرد: در خصوص محدود شدن ترافيک پس از رسيدن به سقف مصرف منصفانه نيز طبق وعده قبلي، پيگيري خواهم کرد. در مصوبه، کلمه حداقل قبل از۱۲۸ کيلو بيت اضافه و ابلاغ شد و اين امکان به وجود آمده که شرکتها در اين محدوديت نيز با يکديگر رقابت کنند.

وي گفت: هر چند سازمان تنظيم مقررات چندين بار و با شيوه‌هاي مختلف به اين سوالات پاسخ داده است، اما طرح مجدد آنها در اين صفحه و نيز اداي احترام و ادب به مخاطب ايجاب مي‌کرد که پاسخ مجدد داده شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html